طرز تهیه مرغ ذغالی خیلی خوشمزه و متفاوت در منزل با سس مایونز

آمار مطالب

کل مطالب : 172
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرزمین رزها و آدرس rozlands.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدیه
تاریخ : پنج شنبه 3 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه مرغ ذغالی

مرغ ذغالی ، سس مرغ ذغالی ، طرز تهیه مرغ ذغالی ، lvy byhgd

مرغ ذغالی یک غذای متفاوت و جدیدی هست که اگه یکبار امتحانش کنید درست کردنش رو به همه پیشنهاد می کنید. این غذا واقعا طعم مرغ کبابی رو می دهد و سس مخصوص به خودش رو داره که با سس مایونز تهیه می شود. طرز تهیه اش هم خیلی سخت نیست و موادش هم همیشه در دسترسه.می تونید از هویج و فلفل دلمه ای و یا هر مواد دیگری که دوست دارید مثل قارچ ، سیب زمینی ، بامیه و ..... در ترکیب این غذا استفاده کنید. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه مرغ ذغالی را برایتان آموزش دهیم.

با این مقدار موادی که در اینجا می گوییم برای 2 نفر می توانید این مرغ را درست کنید اگر برای تعداد بیشتری می خواهید تهیه کنید تعداد تکه های مرغ را به تعداد نفرات بریزید.

مواد لازم برای تهیه مرغ ذغالی
تکه های مرغ (ران یا سینه) 2 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 2 حبه
سس مایونز 3 قاشق غذا خوری
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
ذغال 3 تکه بزرگ
آب 2 لیوان
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه مرغ ذغالی

مراحل تهیه مرغ ذغالی به این صورت است که شما اول مرغ را باید مزه دار کنید تا بویش گرفته شود. انجام این مرحله لازم نیست و اگر وقت کافی ندارید می توانید این مرحله را حذف کنید ولی اگر فرصت دارید این مرحله را انجام دهید چون در کیفیت غذا تاثیر می گذارد.

1 عدد از پیازها را حلقه حلقه کنید و به همراه 1 قاشق غذا خوری آبلیمو و نمک و ادویه روی مرغ ها بریزید و آن را برای 1 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شوند.

بعد از این مدت مرغ ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. 1 عدد پیاز باقی مانده را خیلی ریز خرد کنید و با روغن تفت دهید تا سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ باز کند. حالا مرغ ها را روی پیاز بچینید و مقداری آب داخل ظرف بریزید و درب تابه را بگذارید تا مرغ پخته شود.

برای تهیه سس مرغ داخل کاسه ای سس مایونز و آبلیمو و زعفران و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. حالا این سس را روی مرغ بریزید و حرارت را کم کنید تا سس غلیظ شود. توجه کنید که مقدار سس باید در آخر نصف شود و خیلی غلیظ باشد.

تا اینجا مراحل پخت مرغ را گفتیم و در مرحله آخر باید ذغال را روی مرغ ها بگذارید به صورت زیر :

ذغال ها را با حرارت روشن کنید و بگذارید روی حرارت بماند تا خوب سرخ شوند. در یک کاسه فلزی (یا استیل) کوچک مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. وقتی داغ شد کاسه را درون قابلمه روی مرغ ها بگذارید و ذغال های سرخ شده را داخل کاسه روغن بیندازید و سریع درب قابلمه را بگذارید. دود ذغال باعث می شود تا مرغ طعم کبابی بگیرد.

این مرحله ذغال روشن کردن خیلی مهم هست و حتما ذغال ها باید خوب سرخ شوند و داخل روغن داغ انداخته شوند تا مرغ طعم کبابی بگیرد.

حدود 5 دقیقه بعد قابلمه مرغ را از روی حرارت بردارید و غذا را نوش جان کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود