آمار مطالب

کل مطالب : 172
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 31
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 57
بازدید سال : 292
بازدید کلی : 4143

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرزمین رزها و آدرس rozlands.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدیه
تاریخ : پنج شنبه 31 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه مربای آلبالو

مربا آلبالو ، مربای آلبالو ، طرز تهیه مربای آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه مربای آلبالو را برایتان آموزش دهیم. مربا آلبالو جزء پر مصرف ترین مربا هاست که طرفداران زیادی دارد مثل مربای توت فرنگی . در فصل تابستان که آلبالو تازه در دسترس هست می توانید این مربای خوشمزه را در خانه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید در ضمن آلبالو دارای خواص بسیار زیادی هست که می تونید با خوردن این مربا از خواصش هم بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه مربای آلبالو
آلبالو 1 کیلو گرم
شکر 1 کیلو گرم

طرز تهیه مربای آلبالو

برای تهیه مربای آلبالو آن ها را بشورید و دمشان را جدا کنید.سپس به کمک هسته گیر هسته آلبالو ها را بیرون بیاورید. آلبالو ها را داخل قابلمه ای بریزید و در لابه لای آن ها شکر بریزید. قابلمه را برای مدت 8 ساعت داخل یخچال بگذارید تا آلبالو ها و شکر آب بیندازند. بعد از گذشت این مدت زمان قابلمه را روی حرارت قرار دهید . اگر آب آلبالو ها کم بود می توانید خیلی کم آب اضافه کنید . تقریبا برای هر 3 پیمانه آلبالو 1 پیمانه آب بریزید کافیست.

حرارت قابلمه را کم کنید و مدام آلبالو ها را هم بزنید چون خیلی زود سر می رود.اگر حرارت قابلمه زیاد باشد باعث می شود رنگ مربا تیره شود. بعد از حدود نیم ساعت وقتی که مربا غلیظ شده بود و به رنگ دلخواهتان رسیده بود می توانید از روی حرارت برش دارید. به این موضوع توجه داشته باشید که وقتی مربا خنک می شود غلیظ تر هم خواهد شد. مربای آماده شده را در ظرف شیشه ای تمیز بریزید و بعد از خنک شدن در یخچال نگه داری کنید.

اگر شیرینی مربا کم باشد سریع شکرک می زند برای برطرف کردن شکرک 1 قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی : طرز تهیه مربای توت فرنگی

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : پنج شنبه 31 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه لواشک آلبالو

لواشک ، لواشک آلبالو ، طرز تهیه لواشک آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه لواشک آلبالو را برایتان آموزش دهیم. در فصل تابستان که فصل چیدن آلبالو است درست کردن مربا و لواشک آلبالو بسیار کار لذت بخشی است . وقتی که لواشک را در خانه تهیه می کنید دیگر از سالم بودنش مطمئن هستید و با خیال راحت می توانید به کودکانتان لواشک بدهید.

مواد لازم برای تهیه لواشک آلبالو
آلبالو 1 کیلو گرم
نمک به میزان لازم

طرز تهیه لواشک آلبالو

برای تهیه لواشک آلبالو ابتدا آن ها را تمیز بشورید و در قابلمه ای بریزید و رویشان مقداری نمک بپاشید . بعد از گذشت 1 ساعت قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آب روی آلبالو ها بریزید تا پخته شوند. وقتی که آلبالو ها پختند و نرم شدند آن ها را داخل یک آبکش بریزید و شروع به صاف کردن آلبالو کنید تا هسته های آلبالو جدا شود.وقتی آلبالو را از روی حرارت بر میدارید نباید داخل قابلمه زیاد آب باشد.

یک سینی مناسب را انتخاب کنید و لواشک را داخل سینی پهن کنید. می توانید لواشک را روی پلاستیک هم پهن کنید. سینی لواشک را به مدت 2 روز مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. اگر حیاط یا بالکن ندارید می توانید لواشک را جلوی باد پنکه خشک کنید ولی این روش کمی طولانی تر است. در فصل زمستان هم می توانید لواشک را روی بخاری یا شوفاژ خشک کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : پنج شنبه 31 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه ، خورش قیمه نذری ، طرز تهیه خورش قیمه

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش قیمه را برایتان آموزش دهیم. خورش قیمه و خورش قرمه سبزی از خورش های اصیل ایرانی هستند که طرفدار های زیادی دارد و در مهمانی ها و همچنین نذری ها بیشتر پخته می شوند . یک سری نکاتی در تهیه این خورش وجود دارد که اگر رعایت شود خورشتتان بسیار خوشمزه و جا افتاد خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه خورش قیمه
گوشت خورشتی 400 گرم
لپه 1 پیمانه
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری
لیمو عمانی 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش قیمه

برای تهیه خورش قیمه ابتدا لپه ها را تمیز پاک کنید و با مقداری آب بخیسانید تا نفخشان گرفته شود.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در قابلمه بریزید و با مقدار کافی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. روغن را کمی بیشتر بریزید تا خورشتتان در آخر روغن بیندازد و خوشمزه شود. وقتی پیاز ها سرخ شدند گوشت ها را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت ها تغییر رنگ دهند و سرخ شوند. لپه ها را آبکشی کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید. در آخر رب گوجه فرنگی را بریزید و بگذارید حدود 5 دقیقه با مواد تفت داده شود تا رب رنگ باز کند. حالا به مقدار کافی آب داخل قابلمه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید بعد از گذشت 20 دقیقه حرارت را کم کنید تا خورش جا بیفتد. 1 ساعت قبل از اینکه خورش را سرو کنید لیمو عمانی ها را بشورید و چند سوراخ رویش ایجاد کنید و داخل خورش بریزید. اگر می خواهید تلخی لیمو ها کاملا گرفته شود بهتر است کمی آن ها را داخل آب بخیسانید. ترشی خورش وابسته به لیمو عمانی ها است اگر می خواهید خورشتتان ترش تر شود مقداری قره قروت داخل خورش بریزید.

در صورت تمایل می توانید 1 تکه چوب دارچین داخل خورش بیندازید و هنگامی که خورش پخت دارچین را از خورش بیرون بیاورید تا طعم دارچینی داخل خورش بپیچد.

سیب زمینی ها را خلالی خرد کنید و در روغن سرخ کنید و هنگام کشیدن خورش در ظرف آن را روی خورش بریزید.

تعداد بازدید از این مطلب: 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : چهار شنبه 30 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

گلاسه توت فرنگی ، میلک شیک توت فرنگی ، طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی را آموزش دهیم. میلک شیک در واقع یک نوشیدنی خنک است که مواد اصلی تشکیل دهنده اش شیر و بستنی و یک طعم دهنده دیگر است که در اینجا طعم دهنده توت فرنگی است. به طور مثال در میلک شیک شکلاتی طعم دهنده شکلات است. فرق میلک شیک با گلاسه توت فرنگی در این است که در گلاسه شیر و بستنی جدا از هم در لیوان سرو ریخته می شوند ولی در میلک شیک شیر و بستنی در مخلوط کن با هم ترکیب می شوند.

مواد لازم برای تهیه میلک شیک توت فرنگی
توت فرنگی 300 گرم
شیر پرچرب نصف لیوان
بستنی 5 اسکوپ

طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی

مراحل تهیه میلک شیک توت فرنگی به این صورت است که ابتدا باید توت فرنگی ها را تمیز بشورید و سر سبز آن ها را جدا کنید. سپس توت فرنگی و شیر و بستنی را با هم داخل مخلوط کن بریزید و برای 5 دقیقه خوب با هم مخلوط کنید. میلک شیک آماده است برای سرو باید آن را در لیوان های بلند بریزید. برای تزیین می توانید چند توت فرنگی را را برش دهید و به دیواره های لیوان بچسبانید.

اگر میلک شیک تان رنگ قرمز پیدا نکرده بود می توانید از چند قطره رنگ خوراکی یا مقداری شربت آلبالو برای بهتر شدن رنگ استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : چهار شنبه 30 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

سالاد ذرت ، سالاد ذرت و کاهو ، طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو را برایتان آموزش دهیم. سالاد ذرت یک سالاد خیلی راحت هست که سریع هم آماده می شود . شما با داشتن کاهو و مقدار کمی ذرت و سس می توانید این سالاد خوشمزه را آماده کنید و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ذرت و کاهو
کاهو 1 بوته
ذرت 1 لیوان
گوجه 2 عدد
پیازچه 2 عدد
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ذرت و کاهو

برای تهیه سالاد ذرت و کاهو ذرت را با یک لیوان آب روی حرارت بگذارید تا بپزد. کاهو را برگ برگ کنید و تمیز بشورید و بگذارید آبش برود. سپس کاهو را خرد کنید و در ظرفی بریزید. ذرت پخته شده را هم به سالاد اضافه کنید. حتما آب ذرت و کاهو باید گرفته شود تا سالادتان آب نیندازد. گوجه ها را به صورت نگینی درشت خرد کنید و به مواد سالادتان اضافه کنید. پیازچه را هم شسته و به صورت حلقه ای به موادتان اضافه کنید.

در ظرفی سس مایونز و ماست و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و حسابی بزنید تا یکدست شود و نمک و فلفلش را هم بزنید . حالا سس را به همه جای سالاد بریزید و نوش جان کنید.

در این سالاد خوشمزه و راحت می توانید از مقداری زیتون بدون هسته و خرد شده هم استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : چهار شنبه 30 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک اسفنجی ، کیک اسفنجی با خامه ، طرز تهیه کیک اسفنجی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک اسفنجی را برایتان آموزش دهیم. کیک اسفنجی پایه همه نوع کیک هاست و نسبت به بقیه کیک ها راحت تر است و می توانید برای مناسبت های مختلف درست کنید و آن را با خامه و مواد دیگر تزئین کنید تا مثل کیک های درون قنادی شود.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی
تخم مرغ 4 عدد
آرد 200 گرم تقریبا معادل 2 لیوان سرخالی
شیر 1 لیوان
شکر 1 پیمانه معادل 150 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
روغن نصف لیوان

طرز تهیه کیک اسفنجی

مراحل تهیه کیک اسفنجی به این صورت است که ابتدا برای اینکه پف کیک بیشتر باشد زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و هرکدام را در ظرفی بریزید . اگر وقت کافی برای اینکار ندارید هر دو را باهم مخلوط کنید.

سفیده ها را با همزن با دور تند حدود 10 دقیقه باید بزنید تا مثل کف شوند و حجمشان دو برابر شود طوری که وقتی ظرف را برمیگردانیم سفیده از ظرف نریزد.حالا سفیده ها را داخل یخچال بگذارید و بقیه مواد کیک را آماده کنید.

زرده ها را هم با همزن کمی بزنید تا حباب دار شوند. بعد از مخلوط کردن شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره برای چند دقیقه مخلوط کنید. شیر و روغن را هم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را در ظرفی با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه الک کنید تا در کیک گلوله نشود و کیک بافت نرم تری داشته باشد. حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر را طی چند مرحله به کیک اضافه کنید و هم بزنید. وقتی آرد را می ریزید مواد را باید فقط در یک جهت هم بزنید تا پف کیک نخوابد. در آخر هم سفیده تخم مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و به مواد اضافه کنید. سفیده را در کیک خیلی هم نزنید چون هم زدن زیاد باعث خوابیدن پف کیک می شود. قالب مخصوص کیک را چرب کنید یا یک کاغذ روغنی داخل قالب قرار دهید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد معادل 350 درجه فارنهایت روشن کنید و قالب را داخل فر به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و طلایی شود. برای اطمینان از اینکه کیک پخته است یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود کیک آماده است.

کیک را از فر بیرون بیاورید و با خامه و میوه یا شکلات آب شده تزئین کنید. برای خوشمزه تر شدن کیک می توانید کیک را از عرض ببرید تا دو لایه شود و بین دو لایه را خامه بمالید و با مغز گردو و موز حلقه شده پر کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ ، پودینگ شکلاتی ، طرز تهیه پودینگ شکلاتی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پودینگ شکلاتی را آموزش دهیم. پودینگ یک نوع دسر فرانسوی هست که خیلی خوشمزه و راحت تهیه می شود. این دسر خوشمزه را می توانید به صورت تک نفره درست کنید و در مهمانی هایتان استفاده کنید که بسیار شیک است.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 2 عدد
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
شیر 2 و نیم پیمانه
شکر 1 پیمانه
بیسکویت خرد شده 1 بسته
کره 50 گرم
موز و گردو برای تزئین

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

برای تهیه پودینگ شکلاتی ابتدا کره را در ظرفی روی حرارت بگذارید تا کره نرم شود سپس پودر کاکائو الک شده را اضافه کنید و مخلوط کنید.

زرده های تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس همراه با شکر به مخلوط کره و پودر کاکائو اضافه کنید.شیر و نشاسته را هم بعد از چند دقیقه اضافه کنید و حرارت را ملایم کنید تا مواد با هم مخلوط شوند و کاکائو رنگ باز کند و دسر غلیظ شود. نشاسته ذرت عامل غلظت دهنده به پودینگ هست پس حواستان باشد مواد را مرتب هم بزنید چون وقتی شروع به جوشیدن کند خیلی زود ته می گیرد و میسوزد. وقتی دسر به غلظت لازم رسید (نه خیلی شل و نه خیلی سفت) آن را از روی حرارت بردارید.  در ظرف سرو ابتدا یک لایه بیسکوییت خرد شده و چند تکه موز قرار دهید سپس مقداری پودینگ بریزید و ظرف ها را داخل یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شوند. پودینگ وقتی سرد میشود غلیظ تر خواهد شد پس حواستان باشد وقتی روی حرارت است خیلی سفت نشود. ظرف سرو بهتر است بستنی خوری یا لیوان باشد. در هنگام سرو روی پودینگ را با موز و گردو و یا خامه فرم گرفته تزیین کنید.

در صورت تمایل برای از بین بردن بوی تخم مرغ می توانید از نصف قشق چایخوری وانیل در این دسر استفاده کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : سه شنبه 29 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان ، کشک و بادمجان ، طرز تهیه کشک بادمجان

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کشک بادمجان را برایتان توضیح دهیم. کشک بادمجان یک غذای خوشمزه نونی است که طرفدار های زیادی داره مخصوصا اگه با کشک و سیر زیاد درست بشه. کشک بادمجان گزینه خوبی برای پذیرایی در مهمانی هاست که در کنار غذای اصلی سرو بشه و به صورت های مختلف می تونید اون رو درست کنید مثل کیک کشک بادمجان ، کشک بادمجان در نان های تارت و ...

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان
بادمجان 1 کیلو
سیر 3 حبه
پیاز 1 عدد
کشک به میزان لازم
نعناع 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان

برای تهیه کشک بادمجان پوست بادمجان ها را بگیرید و بعد آن ها را برای 1 ساعت داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود و در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف شود. بعد از این مدت بادمجان ها را از آب بیرون بیاورید و بگذارید خشک شوند سپس در روغن داغ دو طرفشان را سرخ کنید. حالا 1 لیوان آب روی بادمجان ها بریزید و بگذارید برای نیم ساعت بادمجان ها بپزند و نرم شوند. بعد به کمک گوشکوب بادمجان ها را کاملا له کنید.

پیاز را رنده کنید یا به صورت نگینی خرد کنید و در مقدار خیلی کم روغن تفت دهید سپس نعناع را در روغن تفت دهید . بادمجان های پخته و له شده را به مواد اضافه کنید. حالا نوبت رنده کردن سیرها روی بادمجان است تا عطر و طعمش پخش شود.مواد را خوب مخلوط کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و وقتی که حس کردید کشک بادمجان شل و آبکی نیست تابه را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بکشید. در آخر هم کشک را با سلیقه خودتان روی غذا بریزید و تزیین کنید. می توانید بعد از اینکه تابه را از روی حرارت برداشتید کشک را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : جمعه 25 خرداد 1397
نظرات

اس ام اس تبریک عید فطر

عید فطر ،اس ام اس عید فطر ، اس ام اس تبریک عید فطر

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تبریک عید فطر

صدای پای عید می آید و دل مومن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است..

از آمدن آن یک دل شاد باشد یا از رفتن این یک محزون؟

عید فطر پاک ترین و عیدترین عیدهاست

چرا که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است.

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس عید فطر

با خوردن اگر حال تو جا می آید

خوش باش که ایام صفا می آید

آماده به حمله باش در این شب عید

وقتی که صدای ربنا می آید

[dropcap][/dropcap]

تبریک عید سعید فطر

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل

دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)

[dropcap][/dropcap]

خداوندا تو را شاکریم که یک ماه میهمان واین اجازه رابما دادی تاسحرها عاشقانه با تو

سخن بگوئیم ودرد دلمان را با تو بگوئیم واکنون روز اول شوال را بر ما عیدگرداندی عید برعاشقان مبارک باد.

[dropcap][/dropcap]

پیامک تبریک عید فطر

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آن کسی ست که بخشیده می شود

[dropcap][/dropcap]

پیام تبریک عید

فرازهایی از دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان:

بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا…

بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها…

بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی…

بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم

و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.

* التماس دعا*

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تبریک عید فطر

رمضان شد چو غریبان به سفر بار دگر

اینت فرخ شدن و اینت به هنگام سفر

عید فطر مبارک

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تبریک عید فطر

قـربان هـلالت بـروم ای مـه شـوال

آورده ام از فـرط خوشـی در دو سـه تـا بـــال

ســی روز به امید وصالت سپری شد

خـم شد کمرم در رمضان همچو یکی دال

انســان از ایـــن روی بُـــود شـاد در این روز 

چون باز شکم در جلــو واوسـت به دنبال !

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس عید فطر

عید آمدو خنده به لبان شد 

با ساز دلم شاد وروان شد

مستانه زدم سوی تو آهنگ 

دوستانه دلم به آسمان شد

عید فطر مبارک

[dropcap][/dropcap]

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

تعداد بازدید از این مطلب: 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : جمعه 25 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه خیارشور

خیارشور ، خیار شور ، خیارشور خانگی ، طرز تهیه خیارشور

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خیارشور در منزل را آموزش دهیم. خیارشور یکی از مواد پایه ثابت ساندویچ ها و غذاهای سرخ کردنی است و خیلی پرمصرف است . شما می تونید با خیارهایی که در یخچال دارید و اضافه هستند خیارشور خانگی درست کنید که طعم خیلی بهتری نسبت به خیارشورهای آماده دارند و خیلی هم به صرفه تر است. خیارشور را هم با سرکه و هم بدون سرکه می توانید درست کنید. این خیارشور در عرض 2 هفته آماده مصرف است.

مواد لازم برای تهیه خیارشور
خیار قلمی 1 کیلو
سیر 6 حبه
نمک به میزان لازم
ترخون و شوید تازه نیم کیلو
فلفل سبز تند 3 عدد
سرکه سفید (در صورت تمایل) 1 پیمانه

طرز تهیه خیارشور

مراحل تهیه خیارشور به این صورت است که ابتدا در قابلمه مقداری آب بریزید و به آن به میزان لازم نمک اضافه کنید تا شور شود. سرکه را هم به این محلول اضافه کنید. مقدار آب بستگی به ظرفی دارد که میخواهید در آن خیارشور درست کنید. برای ریختن نمک هم به ازای هر 15 لیوان آب 1 لیوان نمک کافیست. آب و نمک را روی حرارت بگذارید تا شروع به جوشیدن کند بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

خیار ها و سبزی ها را تمیز بشورید و بگذارید تا آبشان خشک شود. حتما باید آب سبزی و خیار شور خشک شده باشد وگرنه خیارشور شما بعد از مدتی کپک می زند. در یک ظرف شیشه ای تمیز و کاملا خشک خیار ها را مرتب بچینید و لا به لای خیار ها سیر و سبزی و فلفل قرار دهید تا ظرف پر شود حالا باید محلول آب و نمک و سرکه را اضافه کنید. دمای محلول باید ولرم باشد طوری که وقتی دستتان را داخلش می کنید فقط کمی گرما احساس کنید. به هیچ وجه نباید گرم باشد چون باعث می شود خیار ها شل شوند. در ظرف را محکم ببندید و آن را برای مدت 1 هفته در یک جای گرم قرار دهید. اگر ظرف خیارشور را در مقابل آفتاب قرار دهید خیارشور شما رنگ روشن تری خواهد داشت و اگر در سایه و جای تاریک باشد خیارشور رنگش تیره می شود. بعد از این مدت خیارشور را برای 1 هفته داخل یخچال قرار دهید و بعد از این مدت آماده مصرف است.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : جمعه 25 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه سالاد الویه

الویه ، سالاد الویه ، طرز تهیه سالاد الویه

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد الویه را برایتان آموزش دهیم. الویه غذایی است که همه با آن آشنایی کامل دارند و جزء غذاهای محبوب است. الویه را هم می توان به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا بر سر سفره آورد. درست کردن الویه آن هم به صورت حرفه ای و با تزیین خاص در مهمانی ها در کنار غذا یک جلوه ویژه ای به سفره تان می دهد.مواد تشکیل دهنده الویه سیب زمینی و تخم مرغ پخته به همراه گوشت مرغ و خیارشور و سس مایونز است. برخی ها در تهیه الویه از کالباس به جای مرغ استفاده می کنند ولی ما پیشنهاد می کنیم برای اینکه غذای سالم تری داشته باشید از مرغ استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه
سیب زمینی 4 عدد
سینه مرغ 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
خیارشور 5 عدد
سس مایونز به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه

برای تهیه الویه ابتدا سیب زمینی را در آب بگذارید تا پخته شود ، تخم مرغ ها را هم در یک ظرف جداگانه بپزید.

سینه مرغ را هم با مقداری نمک و فلفل با 1 لیوان آب به مدت نیم ساعت روی حرارت قرار دهید تا بپزد.

وقتی که سیب زمینی ها پخته شدند پوست آن ها را بکنید و آن ها را با گوشکوب حسابی له کنید. تخم مرغ های پخته شده را هم بعد از پوست گرفتن روی سیب زمینی رنده کنید.

استخوان های سینه مرغ پخته شده را در بیاورید و گوشتش را ریش ریش کنید و به سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

حالا خیارشور ها را روی مواد رنده کنید و اگر الویه به نمک احتیاج داشت مقداری اضافه کنید.

در آخر باید سس مایونز را به مواد اضافه کنید.هر چی سس الویه بیشتر باشد خوشمزه تر می شود پس در ریختن سس دست و دلباز باشید. در صورت تمایل می توانید سس مایونز را با مقداری آبلیمو رقیق کنید. وقتی همه مواد به سس آغشته شدند ظرف را برای مدت 2 ساعت داخل یخچال بگذارید تا سس به خورد مواد برود و بعد از این مدت داخل ظرف سروتان بریزید و با خیارشور و گوجه و نخود فرنگی تزیین کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : سه شنبه 22 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

پیتزا ماکارونی ، پیتزای ماکارونی ، طرز تهیه پیتزا ماکارونی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا ماکارونی را برایتان توضیح دهیم. پیتزا ماکارونی همان مواد ماکارونی را دارد و تنها تفاوتش داشتن پنیر پیتزا و خامه است. این غذا خیلی خوشمزه تر از ماکارونی معمولی است.

در تهیه پیتزا ماکارونی هم از گوشت چرخ کرده و هم از سینه مرغ پخته شده می توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا ماکارونی
ماکارونی فرم دار 500 گرم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 200 گرم
فلفل دلمه ای 1 عدد
پنیر پیتزا به میزان لازم
خامه 150 گرم
شیر 1 لیوان
پودر آویشن و پودر سیر به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا ماکارونی

مراحل تهیه پیتزا ماکارونی به این صورت است که ابتدا ماکارونی را در آب جوش بریزید و آن را آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را خیلی ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کنید. حالا گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید و با پیاز تفت دهید تا گوشت پخته شود.فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به موادتان اضافه کنید و تفت دهید. قارچ های ورقه ای شده را اضافه کنید تا سرخ شوند و آبشان کشیده شود.

در هنگامی که قارچ را اضافه می کنید حرارت را زیاد کنید تا قارچ آب نیندازد. در آخر ماکارونی و ادویه ها را به تابه اضافه کنید و برای 5 دقیقه تفت دهید بعد تابه را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود. شیر و خامه را در ظرفی با هم خوب مخلوط کنید و به مواد گوشتی و ماکارونی اضافه کنید.

ظرف مخصوص فر را چرب کنید و مواد تان را داخل ظرف بریزید. حالا روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. ظرف را برای مدت 40 دقیقه داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) قرار دهید تا پنیر طلایی شود. در صورت تمایل می توانید خامه و شیر را حذف کنید ولی باید از مقدار بیشتری پنیر پیتزا استفاده کنید تا غذا خشک نشود.

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : سه شنبه 22 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه چای آلبالو

چای آلبالو ، دمنوش آلبالو ، طرز تهیه چای آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه چای آلبالو و خواص این چای خوشمزه را برایتان توضیح دهیم. آلبالو علامت جوانی و نشاط است و تمام قسمتهای این میوه یعنی هسته ، دم ، برگ و ساقه کاربرد دارند. مصرف آلبالو، چربی خون، قند خون را کاهش می دهد. چای آلبالو ضد حالت تهوع، فشار خون است و برای بیماری‌های کلیه و مثانه موثر می باشد. چای آلبالو بسیار آرامشبخش و خواب آور است.

مواد لازم برای تهیه چای آلبالو
آلبالوی تازه به اندازه 1 مشت
آب 2 لیوان
عسل یا شکر به میزان لازم

طرز تهیه چای آلبالو

برای تهیه چای آلبالو ابتدا آب را داخل قوری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید .

آلبالو ها را تمیز بشورید و بعد از اینکه آب به جوش آمد آن ها را داخل قوری بریزید . حرارت را کم کنید و قوری را روی سماور یا شعله پخش کن بگذارید تا چای دم بکشد. دم کشیدن چای حدود نیم ساعت طول می کشد. بعد از این مدت برای این که بفهمید چای آماده خوردن است در قوری را باز کنید اگر آلبالوها سفید رنگ شده بودند یعنی چای آماده خوردن است. برای خوردن چای 1 قاشق عسل را در چای بریزید تا شیرین شود. به جای عسل می توانید از شکر یا نبات هم استفاده کنید . حواستان باشد که چای آلبالو وقتی روی حرارت است ممکن است زود سر رود.

تعداد بازدید از این مطلب: 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : سه شنبه 22 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه ژله رولی

ژله رولی ، ژله رولتی ، طرز تهیه ژله رولی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه ژله رولی را برایتان آموزش دهیم. یکی از چیزهایی که به سفره تان رنگ می دهد و باعث می شود سفره زیبا و شکیل باشد ژله است مخصوصا اگر در شکل های مختلف و با سلیقه درست شود. ژله رولتی را می توانید در رنگ های مختلف درست کنید و در یک دیس بچینید تا همه را سورپرایز کنید. این نوع ژله با بستنی یا خامه تهیه می شود و به کمی حوصله نیاز دارد.

مواد لازم برای تهیه ژله رولی
پودر ژله (طعم و رنگ دلخواه) 1 بسته
بستنی وانیلی 2 قاشق غذا خوری
آب جوش 1 لیوان

طرز تهیه ژله رولی

مراحل تهیه ژله رولی به این صورت است که ابتدا پودر ژله تان را در 1 لیوان آب جوش حل کنید تا یک مایع شفاف به وجود بیاید. مایع را کنار بگذارید تا خنک شود. بستنی را هم باید از قبل از یخچال بیرون بیاورید تا با محیط هم دما شود.

حالا بستنی را به ژله اضافه کنید. در این مرحله نباید خیلی بستنی را در ژله هم زد این کار باعث می شود در آخر ژله به دست آمده تک لایه می شود.

یک سینی مستطیلی انتخاب کنید و کف آن را با سلفون بپوشانید طوری که لبه های آن هم پوشیده شود. ژله بستنی را داخل سینی بریزید و سینی را با احتیاط داخل یخچال قرار دهید تا ژله سفت شود.

در هنگامی که سینی را داخل یخچال می گذارید خیلی مواظب باشید تا بستنی در یک طرف سینی جمع نشود چون در رول کردن ژله به مشکل می خورید و باعث می شود ژله پاره شود.بعد از 2 ساعت که ژله سفت شد آن را از یخچال بیرون بیاورید و با چاقو از طول برش های 3 سانتی بزنید طوری که عرض ژله 3 سانت باشد و طول ژله ها برابر طول سینی باشد. حالا با احتیاط از لبه ژله شروع به رول کردن ژله کنید و ژله ها را داخل ظرف سرو قرار دهید و برای 1 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : سه شنبه 22 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه جوجه چینی

جوجه چینی ، طرز تهیه جوجه چینی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه جوجه چینی را برایتان آموزش دهیم. جوجه چینی غذای خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود و در یک سس خوابانده می شود تا در هنگام سرخ کردن حالت پفکی پیدا کند. معمولا جوجه چینی را با سس تارتار میل می کنید ولی بدون این سس هم مزه واقعا عالی دارد. با این میزان مواد می توانید برای 5 نفر جوجه چینی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه جوجه چینی
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
دلستر بدون طعم (یا دلستر لیمو) به میزان لازم
آرد 1 لیوان
بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه ، زردچوبه ، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه جوجه چینی

مراحل تهیه جوجه چینی به این صورت است که شما اول باید سینه مرغ را برش های باریک و خلالی خرد کنید. برای طعم دار کردن مرغ بهتر است که 1 ساعت برش های مرغ را در پیاز خرد شده و آبلیمو و ادویه ها قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.

در ظرفی آرد و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سپس مقداری نمک و فلفل و ادویه دلخواهتان را به آرد بزنید حالا شروع به اضافه کردن دلستر بکنید. دلستر را باید در حدی بریزید تا غلظت خمیر نه خیلی شل باشد و نه خیلی سفت.

حالا تکه های مرغ را داخل این خمیر بخوابانید و برای مدتی داخل یخچال بگذارید. مرغ را زیر و رو کنید تا خمیر به همه جای مرغ برسد. 1 ساعت خواباندن مرغ در این خمیر کافیست چون اگر بیشتر از این مدت بماند مرغ سفت می شود.

در تابه ای مقدار کافی روغن بریزید و بگذارید حسابی داغ شود سپس تکه های مرغ را داخل روغن سرخ کنید. به خاطر وجود آرد دور مرغ ، جوجه ها زود سرخ می شوند مواظب باشید تا نسوزند. همه جوجه ها را سرخ کنید و در بشقاب سرو بچینید و با سس کچاپ و خیار شور تزیین کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه سالاد روسی

سالاد روسی ، الویه روسی ، طرز تهیه سالاد روسی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد روسی را برایتان آموزش دهیم. سالاد روسی یکی از سالاد های معروف و اصلی در روسیه است. مواد این سالاد تقریبا شبیه الویه است و به همین خاطر به الویه روسی معروف شده است.با این مقدار مواد می توانید برای 5 نفر سالاد تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد روسی
سیب زمینی 3 عدد
تخم مرغ آب پز 3 عدد
کالباس 300 گرم
هویج پخته 2 عدد
شوید تازه 200 گرم
پیازچه به میزان لازم
خیار شور 300 گرم
نخود فرنگی به میزان لازم
سس مایونز به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد روسی

مراحل تهیه سالاد روسی به این صورت است که ابتدا سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و به صورت مکعبی با چاقو خرد کنید. هویج و تخم مرغ پخته شده و کالباس را هم به صورت نگینی درشت خرد کنید و همه مواد را در یک ظرف بزرگ بریزید.می توانید هویج را به صورت خام رنده شده به سالاد اضافه کنید.

شوید و پیازچه را هم خوب بشورید و بعد از خشک شدن ریز خرد کنید و به مواد سالادتان اضافه کنید. در آخر هم خیار شور نگینی خرد شده و نخود فرنگی را بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. حالا سس مایونز و نمک و فلفل سالاد را بزنید و روی سالاد سلفون بکشید و برای 3 ساعت داخل یخچال بگذارید تا سس به خورد مواد سالاد برود.

در صورت تمایل می توانید سس مایونز را با مقداری آبلیمو رقیق کنید و به سالاد بزنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده

کوکو مرغ ، کوکوی مرغ ، کوکوی مرغ چرخ کرده ،طرز تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده را برایتان آموزش دهیم. اگر هوس یک غذای متفاوت و آسان را کرده اید حتما این کوکو خوشمزه با مرغ را امتحان کنید. در تهیه این مدل کوکو مرغ فقط به سینه مرغ چرخ کرده و تخم مرغ و ادویه نیاز هست. با 1 عدد سینه مرغ برای 4 نفر می توانید این کوکو را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده
سینه مرغ چرخ شده 1 عدد
تخم مرغ 3 عدد
پیاز رنده شده 1 عدد
سیر 2 حبه
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی مرغ چرخ کرده

مراحل تهیه کوکو مرغ به این صورت است که ابتدا سینه مرغ را که از قبل چرخ کرده اید را داخل ظرفی بریزید و پیاز و سیر رنده شده را بهش اضافه کنید و مواد را ورز دهید. حتما آب اضافه پیاز را بگیرید. تخم مرغ ها را به مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر هم نمک و فلفل و هر ادویه ای که تمایل دارید را اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید.

اگر می خواهید کوکو بیشتر پف کند تخم مرغ ها را جدا در ظرفی بریزید و 5 دقیقه هم بزنید تا کف کنند سپس به مرغ اضافه کنید.

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و به مقدار کافی روغن داخل تابه بریزید تا داغ شود. وقتی روغن حسابی داغ شد به اندازه یک نارنگی از مواد بردارید و در کف دست پهن کنید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.می توانید برای سرخ کردن از قالب های مخصوص و طرحدار استفاده کنید. دو طرف کوکو را سرخ کنید و در بشقابی بچینید و آن را با خیارشور و گوجه و کاهو تزیین کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : دو شنبه 21 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مربا توت فرنگی ، مربای توت فرنگی ، طرز تهیه مربای توت فرنگی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه مربای توت فرنگی را برایتان آموزش دهیم. اوایل تابستان که توت فرنگی رسیده در بازار فراوون هست میشه باهاش مربا خانگی توت فرنگی درست کرد و از خوردنش لذت برد. اگه همه نکاتی که در اینجا براتون میگیم رو با دقت انجام بدید مرباتون مثل مرباهای بیرون خوشمزه و خوش رنگ میشود.

اگر می خواهید طعم وانیل را هم در مربا احساس کنید از 1 قاشق چای خوری پودر وانیل هم در اواخر پخت مربا استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی
توت فرنگی رسیده 1 کیلو گرم
شکر 1 کیلو گرم
آبلیمو 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مراحل تهیه مربای توت فرنگی به این صورت است که ابتدا توت فرنگی ها را تمیز بشورید و قسمت سبزش را جدا کنید و بگذارید کامل خشک شوند. داخل یک قابلمه بزرگ یک لایه توت فرنگی بریزید و یک لایه شکر. این کار را تا تمام شدن توت فرنگی و شکر انجام دهید. درب قابلمه را بگذارید و برای حدود 10 ساعت داخل یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا توت فرنگی ها آب بیندازند. بعد از این مدت قابلمه را روی حرارت قرار دهید. مقدار خیلی کمی آب روی توت فرنگی ها بریزید . فقط در حدی که آب یک مقدار سطحش از توت فرنگی ها بالا تر بیاید. صبر کنید تا آب مربا به جوش بیاید در این مدت کفی که روی مربا ایجاد می شود را مرتب بگیرید. هنگامی که مربا غلیظ شد آبلیمو را اضافه کنید . اضافه کردن آبلیمو برای این است که مربا شکرک نزند و حتما باید آخر پخت اضافه شود.

آماده شدن مربا و غلیظ شدنش حدود نیم ساعت زمان می برد هرچی مربا بیشتر روی حرارت بماند رنگ مربا تیره تر خواهد شد. مربای آماده شده را در ظرف های تمیز و خشک شده بریزید و داخل یخچال نگه داری کنید.

اگر توت فرنگی هایتان ترش هستند باید از شکر بیشتری استفاده کنید یعنی برای هر یک کیلو توت فرنگی یک و نیم کیلو شکر استفاده کنید.

اگر از شکر کم استفاده کنید یا مربا خوب غلیظ نشده باشد مربای شما خیلی زود کپک می زند.

تعداد بازدید از این مطلب: 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 19 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه استیک مرغ

استیک ، استیک مرغ ، طرز تهیه استیک مرغ

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه استیک مرغ را برایتان آموزش دهیم. استیک یکی از غذاهای خوشمزه فرنگی است که طرفداران زیادی دارد. استیک را هم میتوان در روغن سرخ کرد و هم می توان آن را روی آتش به صورت کبابی درست کرد. استیک به مواد زیادی نیاز ندارد فقط باید از سینه مرغ استفاده کرد و آن را کمی طعم دار کرد. 1 عدد سینه مرغ برای تهیه استیک برای 2 نفر کافیست.

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 2 عدد
آبلیمو نصف لیوان
سیر 2 حبه
روغن مایع یا روغن زیتون یا کره نصف لیوان
زعفران دم کرده
1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه استیک مرغ

مراحل تهیه استیک مرغ به این صورت است که ابتدا باید سینه مرغ را از عرض برش دهید تا 2 تیکه سینه مرغ پهن و با ضخامت کم داشته باشید. مرغ ها را روی یک سطح صاف قرار دهید و با بیفتک کوب روی آن ضربه بزنید . اگر بیفتک کوب ندارید می توانید با پشت چاقو این کار را انجام دهید ولی مواظب باشید که گوشت را خیلی نازک نکنید که بافتش از هم جدا شود.

مرغ ها را در ظرفی قرار دهید و پیاز ها و سیر را روی مرغ رنده کنید بعد آبلیمو و روغن و زعفران و ادویه ها را اضافه کنید و همه جای مرغ را به این مواد آغشته کنید . ظرف را برای مدت 2 ساعت یا بیشتر داخل یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود. در تابه ای مقداری روغن بریزید و بگذارید حسابی داغ شود سپس مرغ ها را در روغن سرخ کنید تا کاملا پخته شوند. بهتر است مرغ ها را خیلی زیاد سرخ نکنید و بگذارید کمی آبدار بمانند.

می توانید برای سرخ کردن استیک از تابه دو طرفه استفاده کنید تا خطوط تابه بر روی استیک بیفتد و زیباتر شود.

در کنار استیک مرغ می توانید از سبزیجات پخته مثل هویج ، فلفل دلمه ای ، قارچ و .... استفاده کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 19 خرداد 1397
نظرات

اس ام اس شهادت حضرت علی

اس ام اس شب قدر ، اس ام اس شهادت حضرت علی ، اس ام اس تسلیت شهادت حضرت علی

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شهادت حضرت علی

ناله کن اى دل به عزاى على (ع)

گریه کن اى دیده براى على (ع)

پیش حسین و حسن و زیبنین (ع)

خون چکد از فرق هماى على

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تسلیت شهادت حضرت علی

ای خدا شیعه دلش محزون است

از غم عشق علی مجنون است

این همان ماتم عظمی باشد

سحر آخر مولا باشد

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شهادت امام علی

بر روح تمام شیعیان تیغ زدند
 
بر مردترین مرد جهان تیغ زدند خورشیدبه سینه، ماه برسر می زد
 
انگاربه فرق آسمان تیغ زدند
 

سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) تسلیت باد

[dropcap][/dropcap]

متن ادبی شهادت حضرت علی

به شهر کوفه در محراب طاعت

علی شد کشته در حال عبادت

ز پـور ملجم مردود کافر

بخون شد غوطه ور ساقی کوثر

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شهادت حضرت علی

خدایا!

بحق شهید شب های قدر

تقدیر ما را محبت و ولایت و پیروی

راه مولا علی علیه السلام رقم بزن

آمین

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شهادت امام علی

به فرق نازنینش کی اثر می کرد شمشیر
 
یقینا ابن ملجم وقت ضربت یا علی گفت . . .
 
(با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان در مناجات شبانه شب های قدر, التماس دعا دارم.)

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس تسلیت شهادت حضرت علی

شب قدر، شب احیای خویش، با دم مسیحایی دعاست
 
شبی است که باید قدر خویش را بشناسی، تقدیر خویش را رقم بزنی
 
و خویشتنِ جدید را با قلم توبه و جوهر اشک ترسیم کنی . . .

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شب قدر

تشنه ام این رمضان تشنه تر از هر رمضانی
 
شب قدر آمده تا قدر دل خویش بدانی لیله القدر عزیزی است بیا دل بتکانیم
 
سهم ما چیست از این روز همین خانه تکانی

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شهادت حضرت علی

به قلبم سوره کوثر نوشتند
 
دلم را بنده قنبر نوشتند
 
به کوی عاشقی،
 
در لوح سینه
 
صد و ده مرتبه حیدر نوشتند
 
التماس دعا در شب قدر

[dropcap][/dropcap]

اس ام اس شب قدر

ﺍﻣﺸﺐ ﺷﺐ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭﺍﺣﺪﻩ !

ﺧﺪﺍ ﺳﺎﯾﺖ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﻫﻤﻪ ﺭﻭ ﺗﺎ ﺻﺒﺢ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺬﺍﺭﻩ

ﺩﻭ ﺷﺐ ﻫﻢ ﺣﺬﻑ ﻭ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ

ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﻧﻤﻮﻧﯽ !!

التماس دعا

 

تعداد بازدید از این مطلب: 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 19 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه شربت تخم شربتی

تخم شربتی ، خواص تخم شربتی ، طرز تهیه شربت تخم شربتی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه شربت تخم شربتی را برایتان آموزش دهیم. تخم شربتی گیاهی خودرو است که خیلی شبیه به ریحان می باشد ولی برگ‌ها و تخم‌های ریزتری دارد . به علت ترکیبات لعاب داری که دارد برای استفاده در شربت بسیار مناسب است . تخم شربتی فواید و خاصیت های زیادی دارد. از مهمترین خاصیت تخم شربتی ضد عطش بودن و کمک به کاهش وزن است . دانه های این گیاه بدون کالری هستند. در کنار این خواص دانه های تخم شربتی برای افرادی که فشار خون دارند هم مناسب است و باعث تعادل در فشار خون می شود. تخم شربتی منبع فوق‌ العاده‌ کلسیم هستند به طوری که ۶ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد. اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید باید بدانید که تخم شربتی دو برابر بیشتر از موز پتاسیم و ۳ برابر بیشتر از اسفناج آهن دارد.

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی
تخم شربتی 2 قاشق غذا خوری
آب 2 لیوان
آبلیمو 3 قاشق غذا خوری
شکر یا عسل به میزان دلخواه

طرز تهیه شربت تخم شربتی

برای تهیه شربت تخم شربتی اول باید دانه های تخم شربتی را تمیز بشورید . برای انجام این کار دانه ها را در یک کاسه گود بریزید و روی آن آب بگیرید بعد از گذشت چند دقیقه آب کاسه را چندین مرتبه عوض کنید تا شن های ریز از ظرف خارج شوند. برای مدت 10 دقیقه دوباره دانه ها را بخیسانید تا لعاب دار شوند و یک ماده مثل ژله دور تخم شربتی ایجاد شود.

حالا دانه های تخم شربتی را داخل پارچ بریزید و آب را هم اضافه کنید و به میزان دلخواه شربت را شیرین کنید و در آخر هم آبلیمو را اضافه کنید و شربت را مخلوط کنید . در صورت تمایل می توانید از مقداری گلاب داخل شربت استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 19 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین ، ته چین مرغ ، طرز تهیه ته چین مرغ

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه ته چین مرغ را برایتان آموزش دهیم. ته چین یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که بیشتر در مهمانی ها و جشن ها در کنار غذای اصلی سرو می شود و واقعا خوشمزه است . البته درست کردنش هم یک سری فوت و فن داره که اگه رعایت نشه ته چین از هم باز می شود و ظاهرش خراب می شود. در این دستور ما از قارچ هم برای خوشمزه تر شدن استفاده کرده ایم ولی شما می توانید قارچ را حذف کنید.

با این مقدار مواد برای 4 نفر می توانید ته چین مرغ درست کنید. در ریختن ماست دقت کنید نباید موادتان شل و آبکی شود.

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ
برنج 3 پیمانه
زرده تخم مرغ 3 عدد
سینه مرغ 1 عدد
قارچ 200 گرم
ماست 1 لیوان
زعفران دم کرده 2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه ته چین مرغ

مراحل تهیه ته چین مرغ به این صورت است که ابتدا باید برنج را به هر روشی که دوست دارید (کته یا برنج آب کش شده) بپزید. می توانید اگر مقداری برنج پخته شده در یخچال دارید از آن استفاده کنید.

سینه مرغ را با یک لیوان آب و نمک و فلفل روی حرارت قرار دهید تا مرغ پخته شود. بعد استخوانهای آن را بیرون بیاورید و ریش ریش کنید. قارچ ها را هم به صورت ورقه ای خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا آبشان کشیده شوند.

در کاسه ای زرده های تخم مرغ را بریزید و با چنگال خوب هم بزنید سپس ماست و زعفران دم کشیده و ادویه ها را هم اضافه کنید. نصفی از مرغ و همه برنج پخته شده را داخل مواد بریزید و مخلوط کنید . قابلمه نچسبی انتخاب کنید و مقداری روغن کف قابلمه بریزید و دیواره های قابلمه را هم چرب کنید . حالا یک لایه از مخلوطی که درست کرده اید بریزید و با پشت قاشق آن را فشار دهید تا به هم بچسبند. بعد یک لایه قارچ و مرغ را روی آن بریزید و روی آن دوباره از مخلوط تخم مرغ و ماست بریزید. این کار را تا تمام شدن مواد تکرار کنید. حرارت ته چین را کم کنید و یک شعله پخش کن زیرش قرار دهید تا دم بکشد و طلایی شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1397
نظرات

شعر عاشقانه کوتاه

شعر عاشقانه ، شعر عاشقانه کوتاه

زیباترین اشعار عاشقانه و احساسی برای همسر و عشق زندگی با موضوعات ابراز عشق، دلتنگی ، دوری و جدایی، دلشکسته بودن و شعرهای عاشقانه زیبا و رمانتیک از شاعران مشهور ایران و جهان. شعر عاشقانه هرچه کوتاه‌تر باشد، زودتر می‌تواند در دل جای بگیرد؛ آسان‌تر حفظ شود و در خاطر معشوق بماند

[dropcap][/dropcap]

شعر عاشقانه

بر عشق توام، نه صبر پیداست، نه دل

بی روی توام، نه عقل بر جاست، نه دل

این غم، که مراست کوه قافست، نه غم

این دل، که توراست، سنگ خاراست، نه دل

[dropcap][/dropcap]

شعر عاشقانه کوتاه

تو را دوست دارم

بدون آن که علتش را بدانم

محبتی که علت داشته باشد

یا احترام است یا ریا …

[dropcap][/dropcap]

اشعار کوتاه عاشقانه

از چهره ى تو

چیز زیادى یادم نیست

جز این که

اقیانوس آرامى

ریخته بود بین چشمهات

و روى طراوت لب هات

زمزمه ى تردى بود

که گنگم مى کرد

و نمى گذاشت

از چهره ى تو چیز زیادى

یادم باشد

[dropcap][/dropcap]

اشعار عاشقانه کوتاه

زیر باران بیا قدم بزنیم

عمر شب را شبی رقم بزنیم

خسته‌ایم از سکوت حنجره‌ها

زیر باران بیا که دم بزنیم

[dropcap][/dropcap]

شعر عاشقانه سعدی

خورشید را باور دارم

حتی اگر امروز درخشش را نبینم

عشق را باور دارم

حتی اگر ذره ای به چشم اید

او را باور دارم

حتی اگر همینک صدایش را نشنوم

[dropcap][/dropcap]

شعر عاشقانه مولانا

یا مشکل ارسال پیام از دل ما بود

یا منبع گیرنده ی قلب تو خراب است

زاییده ی دردیم و به بار آمده ی عشق

در مکتب ما عشق فقط حرف حساب است

یک جمله بگو دلبرکم حرف دلت چیست

عاشق شده این شاعر و دنبال جواب است

[dropcap][/dropcap]

شعر عاشقانه غمگین

عاشقی را چه نیاز است به توجیه و دلیل

که تو ای عشق همان پرسش بی زیرایی

[dropcap][/dropcap]

شعر رمانتیک

هر شب به تو با عشق و طرب می‌گذرد

بر من زغمت به تاب و تب می‌گذرد

تو خفته به استراحت و بی تو مرا

تا صبح ندانی که چه شب می‌گذرد

[dropcap][/dropcap]

شعرهای ناب کوتاه

اشک رازی‌ست

لبخند رازی‌ست

عشق رازی‌ست

اشکِ آن شب لبخندِ عشقم بود

[dropcap][/dropcap]

شعر عاشقانه حافظ

شب وقتی زیبا است که بدانی

یک نفر، یک جایی از این دنیا

با تصویرسازی آغوش تو به خواب رفته است

و چه زیباتر می‌شود وقتی که آن یک نفر

همانی باشد که تو هم هرشب

در خیال خودت در آغوشش می‌گیری

 

تعداد بازدید از این مطلب: 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : یک شنبه 13 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه کیک آلبالو

کیک آلبالو ، دستور پخت کیک آلبالو ، طرز تهیه کیک آلبالو

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک آلبالو را برایتان توضیح دهیم. در اوایل فصل تابستان که آلبالو های تازه به بازار می آیند بهترین فرصت برای درست کردن این کیک است. البته در فصل های دیگر هم می توانید این کیک را با آلبالو ترش ، مربا آلبالو یا آلبالویی که در فریزر نگه داری کرده اید درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو
تخم مرغ 3 عدد
آلبالو 200 گرم
آرد 200 گرم (تقریبا 1 و نیم لیوان)
شکر 1 لیوان
ماست شیرین نصف لیوان
وانیل نوک قاشق چای خوری
بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
روغن نصف لیوان

طرز تهیه کیک آلبالو

مراحل تهیه کیک آلبالو به این صورت است که ابتدا شما باید زرده ها و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنید و هر کدام را در ظرف جدا بریزید. انجام این کار به خاطر پف کردن بیشتر کیک است اگر زمان زیادی ندارید می توانید زرده و سفیده را با هم بریزید.

سفیده تخم مرغ را با همزن 10 دقیقه بزنید تا حجمشان دو برابر شود و مثل کف شود.بعد از اینکه سفیده ها را هم زدید آن را در یخچال بگذارید.

وانیل را به زرده ها اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا زرده ها کرم رنگ و کشدار شوند. حالا روغن و شکر را هم به زرده ها بیفزاید و مخلوط کنید تا یکدست شود. ماست را هم اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید.به جای ماست می توانید از همان مقدار شیر استفاده کنید.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و حتما 3 بار الک کنید.علت الک کردن آرد این است که دیگر در کیک تان گلوله گلوله نمی شود و بافت کیک تان لطیف تر می شود. حالا مخلوط آرد را کم کم به مواد کیک اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید و فقط در یک جهت کیک را هم بزنید. در آخرین مرحله سفیده ها را از یخچال بیرون بیاورید و به مایه کیک اضافه کنید . وقتی سفیده ها را اضافه کردید دیگر نباید خیلی کیک را هم بزنید چون پف کیک می خوابد.

فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) روشن کنید تا گرم شود. نصفی از مایه کیک را داخل قالب چرب شده بریزید و روی آن را یک لایه آلبالو بدون هسته بچینید حالا بقیه مایه کیک را بریزید و آن را برای مدت 45 دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد. اگر از آلبالوی تازه استفاده می کنید کمی آن ها را در مخلوط آب و شکر بپزید تا نرم شود.

برای اطمینان از اینکه کیک پخته است یک عدد خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود یعنی کیک پخته است در غیر این صورت کیک به مدت بیشتری برای پختن احتیاج دارد. در آخر هم روی کیک را با خامه فرم گرفته شده و آلبالو تزیین کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 12 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه خورش داوود پاشا

خورش داوود پاشا ، طرز تهیه خورش داوود پاشا

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش داوود پاشا را برایتان توضیح دهیم. خورش داوود پاشا ترکیه ای است و به فسنجان ترکیه ای هم معروف شده است چون تقریبا مواد و ظاهرش مثل فسنجون هست ولی گردو در این غذا نیست.

مواد لازم برای تهیه خورش داوود پاشا
گوشت چرخ کرده نیم کیلو گرم
پیاز 2 عدد
رب انار 3 قاشق غذا خوری
پودر نعناع خشک 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه و دارچین و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش داوود پاشا

مراحل تهیه خورش داوود پاشا به این صورت است که شما ابتدا باید یکی از پیاز ها را رنده کنید و آبش را بگیرید و با گوشت مخلوط کنید سپس کمی نمک و زردچوبه به گوشت بزنید و با دست شروع به ورز دادن گوشت بکنید. از گوشت قلقلی هایی با اندازه متوسط درست کنید و آن ها را کنار بگذارید تا به سراغ خورش برویم.

پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن زیاد تفت دهید تا سرخ و طلایی شود سپس گوشت های قلقلی را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا سرخ شوند. حتما گوشت ها را تفت دهید تا در هنگام پخته شدن از هم وا نروند .

پودر نعنا ، رب انار و ادویه ها را هم اضافه کنید و به مقدار کافی آب روی خورش بریزید. حرارت خورش را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد از گذشت یک ربع حرارت را کم کنید تا خورش جا بیفتد و غلیظ شود. بهتر است برای اینکه عطر نعنا بیشتر بپیچد آن را کمی تفت دهید و بعد آب را اضافه کنید.

خورش را پس از جا افتادن از روی حرارت بردارید و با برنج میل کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 53
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 12 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا ، پاناکوتا زعفرانی ، دسر پاناکوتا زعفرانی ، طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی را برایتان آموزش دهیم. پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است که مواد تشکیلی دهنده اش خامه و ژلاتین و شیر هست و اگر در داخل قالب تهیه شود زیباییش دو چندان می شود. این دسر به تازگی خیلی معروف شده و طرفدار های زیادی پیدا کرده است . برخلاف اسم سختی که داره طرز تهیه اش خیلی آسونه.

 

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا زعفرانی
شیر چرب 2 پیمانه
پودر ژلاتین 2 قاشق غذا خوری
خامه صبحانه 1 بسته
شکر 100 گرم (نصف پیمانه)
زعفران دم کرده به میزان لازم

 

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مراحل تهیه پاناکوتا زعفرانی به این صورت است که شما ابتدا شیر را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود بعد شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا شکر حل شود. وقتی شکر کاملا حل شد خامه را اضافه کنید و هم بزنید حرارت را کم کنید .

در ظرف دیگری پودر ژلاتین را بریزید و مقداری آب سرد روی آن بریزید و به روش غیر مستقیم روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود. بعد از اینکه ژلاتین کامل حل شد آن را به شیر و خامه اضافه کنید و مخلوط کنید. زعفران را هم در این مرحله اضافه کنید تا دسر تان خوش رنگ شود. حواستان به شیر و خامه باشد که نجوشد ولی باید حباب های ریزی در کنار ظرف جمع شوند که این نشان از این می دهد که خامه خوب پخته شده است. هنگامی که مواد به غلظت رسید حرارت را خاموش کنید و آن را داخل قالب دلخواهتان بریزید و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود و ببندد. برای تزئین دسر پاناکوتا می توانید از میوه های تازه مثل توت فرنگی و شلیل یا از مربای خانگی استفاده کنید .

اگر می خواهید دسر خوش طعم تر شود از مقدار کمی گلاب در اواخر پخت استفاده کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 12 خرداد 1397
نظرات

اشعار فردوسی

فردوسی ، حکیم فردوسی ، اشعار فردوسی ، شاهنامه فردوسی

حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بزرگ حماسه‌ سرای ایرانی در سال 329 هجری قمری در شهرستان طوس خراسان متولد شدند و در سال 416 هجری قمری از دنیا رفتند. فردوسی شاهنامه را در سال 384 هجری قمری به‌پایان برد. شاهنامه فردوسی یکی از بزرگ‌ترین نوشته‌های ادبیات کهن پارسی محسوب می شود.

[dropcap][/dropcap]

بنام خداوند خورشید و ماه

که دل را بنامش خرد داد راه

خداوند هستی و هم راستی

نخواهد ز تو کژی و کاستی

[dropcap][/dropcap]

شعر فردوسی

بیا تا جهان را به بد نسپريم   

به كوشش همه دست نيكي بريم

نبــاشد همي نيك و بد، پايدار

همان به كه نيكي بود يادگار

[dropcap][/dropcap]

اشعار زیبای فردوسی

بر ما شکیبائی و دانش است

ز دانش روان های پر از رامش است

شکبیائی از ما نشاید ستد

نه کس را ز دانش رسد نیز بد

[dropcap][/dropcap]

اشعار عاشقانه فردوسی

ز دانش بود جان و دل را فروغ

نگر تا نگردی به گرد دروغ

سخنگوی چون بر گشاید سخن

بمان تا بگوید تو تندی مکن

[dropcap][/dropcap]

بهترین بیت فردوسی

تن مرده چون مرد بی دانشست

که نادان به هر جای بی رامشست

که دشمن که دانا بود به ز دوست

که با دشمن و دوست دانش نکوست

[dropcap][/dropcap]

جملات زیبا فردوسی

بیا تا همه دست نیکی بریم

جهان جهان را به بد نسپرسم

[dropcap][/dropcap]

اشعار فردوسی

نباشد همه نیک و بد پایدار

همان به که نیکی بود یادگار

همان گنجِ دینار و کاخ بلند

نخواهد بُدَن مر تو را سودمند

سخن ماند از تو همی یادگار

سخن را چنین خوارمایه مدار

[dropcap][/dropcap]

شاهنامه فردوسی

جهان یادگار است و ما رفتنی

به گیتی نماند به جز گفتنی

به نام نکو گر بمیرم رواست

مرا نام باید که تن مرگ راست

[dropcap][/dropcap]

اشعار فردوسی

اگر بر خرد چیره گردد هوا

نیابد ز چنگ هوا، کس رها

خردمند کآرد هوا را به زیر

بود داستانش چو شیر دلیر

[dropcap][/dropcap]

شعر حماسی فردوسی

مکن بد که بینی به فرجام بد

ز بد گردد اندر جهان نام بد

نگر تا چه کاری، همان بدروی

سخن هرچه گویی همان بشنوی

تو تا زنده ای سوی نیکی گرای

مگر کام یابی به دیگر سرای

[dropcap][/dropcap]

شعر فردوسی

چه خوش گفت فردوسی پاکزاد

که رحمت بر آن تربت پاک باد

میازار موری که دانه‌کش است

که جان دارد و جان شیرین خوش است

[dropcap][/dropcap]

اشعار فردوسی

تعداد بازدید از این مطلب: 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 12 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

خوراک لوبیا ، خوراک لوبیا چیتی ، طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی را برایتان آموزش دهیم. خوراک لوبیا چیتی غذای خوشمزه ای هست که بیشتر اوقات شما در مسافرت ها و پیک نیک هایتان از کنسرو آن استفاده می کنید ولی این خوراک خوشمزه را در منزل هم می توانید تهیه کنید.علاوه بر اینکه خیلی خوشمزه هست به خاطر وجود لوبیا و قارچ پروتئین زیادی هم دارد.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی
لوبیا چیتی 2 پیمانه
قارچ 300 گرم
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

مراحل تهیه خوراک لوبیا چیتی به این صورت است که شما اول لوبیا ها را تمیز بشورید و برای چند ساعت در آب بخیسانید تا نفخش گرفته شود . در این فاصله چند بار آب لوبیا ها را عوض کنید. در قابلمه ای پیاز را رنده کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا پیاز طلایی شود سپس لوبیا ها را آبکشی کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید . رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه کنید و مقدار کافی آب اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید تا لوبیا ها پخته شوند.

سیب زمینی را نگینی خرد کنید و 1 ساعت مانده به خوردن غذا در خوراک بریزید تا بپزند و نرم شوند . قارچ ها را هم به صورت ورقه ای خرد کنید و در تابه ای با روغن تفت دهید تا آبشان تبخیر و سرخ شوند بعد آنها را به خوراک اضافه کنید. حالا باید نیم ساعت صبر کنید تا خوراکتان لعاب بیندازد. در آخر پخت اگر تمایل داشتید می توانید مقداری گلپر به خوراک اضافه کنید.

اگر خوراکتان خیلی آبکی بود می توانید مقداری از لوبیا ها را در کاسه ای بریزید و آن ها را له کنید و دوباره به خوراک اضافه کنید.

خوراک را در ظرف سرو بکشید و با برنج یا نان میل کنید.نوش جان

تعداد بازدید از این مطلب: 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : دو شنبه 7 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه رولت مرغ

رولت مرغ ، طرز تهیه رولت مرغ ، رولت مرغ چرخ کرده

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه رولت مرغ را برایتان بگوییم. اگر می خواهید یک غذای متفاوت و خوشمزه با مرغ را برای اعضای خانواده تان درست کنید حتما رولت مرغ را درست کنید چون مزه ی فوق العاده ای داره.در ضمن این غذا رو در مهمانی هایتان هم می توانید کنار غذای اصلی بگذارید. ماده ای اصلی که در این غذا استفاده می شود مرغ چرخ کرده است.

می توانید مقداری پنیر پیتزا یا هر چیز دیگری که می خواهید (مثل زامبون) به سلیقه خودتان به مواد میانی رولت اضافه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ
سینه مرغ چرخ شده 1 عدد
پیاز 1 عدد
آرد سوخاری مقداری
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه  به میزان لازم
مواد میانی رولت مرغ
قارچ 200 گرم
هویج 2 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد

 

طرز تهیه رولت مرغ

مراحل تهیه رولت مرغ به این صورت است که ابتدا باید سینه مرغ چرخ شده را در ظرفی بریزید و پیاز رنده شده را رویش بریزید . آب پیاز را باید کاملا بگیرید. مواد را با هم مخلوط کنید و مقداری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید.مواد را با دست خوب ورز دهید و داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند.

قارچ ها را به صورت نگینی و هویج و فلفل دلمه ای را به صورت رشته های باریک خرد کنید و در مقدار خیلی کم روغن تفت دهید تا آبشان تبخیر شود. مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شوند.

یک کیسه فریزر باز شده روی یک جای صاف پهن کنید و از مخلوط مرغ مقدار بردارید و روی پلاستیک بگذارید . با دست شروع با پهن کردن مرغ کنید طوری که ارتفاعش 1 سانت بیشتر نشود.از مواد سرخ شده مقداری بردارید و در ابتدای مرغ یک لایه بریزید. حالا مرغ را به کمک پلاستیک رول کنید طوری که مواد در وسط مرغ بماند و پنهان شوند. همه رولت ها را به همین صورت آماده کنید. رولت مرغ را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد از این مدت آن ها را ابتدا در کمی آرد سوخاری بغلطانید و بعد در روغن داغ سرخ کنید و با سس کچاپ میل کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : دو شنبه 7 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه گلاسه توت فرنگی

طرز تهیه گلاسه توت فرنگی

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه گلاسه توت فرنگی را برایتان آموزش دهیم. این گلاسه سرشار از ویتامین هست و به خاطر خنکی که دارد در فصل گرم تابستان حسابی می چسبد . گلاسه از شیر و بستنی و شکر و توت فرنگی درست می شود . ظاهر خیلی زیبایی دارد و همچنین خیلی خوشمزه است پس حتما برای پذیرایی از مهمانتان آن را تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه گلاسه توت فرنگی
توت فرنگی 200 گرم
شیر 1 پیمانه
بستنی 1 پیمانه
شکر 100 گرم

 

طرز تهیه گلاسه توت فرنگی

مراحل تهیه گلاسه توت فرنگی به این صورت است که شما ابتدا توت فرنگی ها را خوب بشورید و سر آنها را بگیرید. شکر ، شیر ، توت فرنگی را داخل مخلوط کن بریزید و با دور زیاد مخلوط کنید تا کاملا مواد میکس شوند. برای گلاسه باید لیوان های بلند انتخاب کنید. یک اسکوپ بستنی بردارید و ته لیوان بریزید و از مخلوطی که تهیه کردید داخل لیوان بریزید . در آخر هم روی گلاسه توت فرنگی را با خامه فرم گرفته شده تزیین کنید تا زیباییش دو چندان شود.

حواستان باشد در هنگام سرو بستنی را داخل لیوان بریزید چون اگر این کار را زودتر کنید بستنی آب می شود و در لیوان معلوم نمی شود. بهتر است از بستنی سفید رنگ استفاده کنید.

برای اینکه گلاسه زیباتر شود می توانید قبل از اینکه بستنی و مخلوط را بریزید مقداری سس شکلات را به دیواره های لیوان به صورت نامنظم بریزید بعد گلاسه را داخل لیوان بریزد و یک نی بلند طرح دار داخلش قرار دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : یک شنبه 6 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه کیک نسکافه ای

کیک نسکافه ای ، طرز تهیه کیک نسکافه ای

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه کیک نسکافه ای را برایتان آموزش دهیم. کیک نسکافه ای به خاطر داشتن گردو و نسکافه طعم خیلی خوبی دارد و متفاوت هست ما پیشنهاد می کنیم حتما آن را یکبار امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک نسکافه ای
تخم مرغ 3 عدد
آرد 2 لیوان (حدودا 250 گرم)
پودر نسکافه 2 قاشق غذا خوری
شکر 1 لیوان
مغز گردو نصف پیمانه
شیر 1 لیوان
بکینگ پودر 2 قاشق چای خوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
روغن مایع نصف لیوان

 

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مراحل تهیه کیک نسکافه ای به این صورت است که شما ابتدا باید زرده ها و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنیم و هرکدام را در ظرفی بریزید. جدا کردن زرده و سفیده از همدیگر باعث می شود که کیک بیشتر پف کند ولی اگر فرصت و حوصله ندارید می توانید این کار را انجام ندهید.

زرده ها را با همزن هم بزنید تا کشدار شود . سفیده را هم با دور زیاد همزن بزنید طوری که سفیده حجمش دو برابر شود و حالت کف پیدا کند. حالا سفیده ها را در یخچال بگذارید و مشغول انجام بقیه مراحل شوید.

شکر و وانیل را به زرده ها اضافه کنید و با دور کم همزن بزنید تا مخلوط شوند. پودر نسکافه را در شیر بریزید تا حل شود سپس آن را به مخلوط زرده ها اضافه کنید و هم بزنید.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و 3 مرتبه حتما الک کنید و کم کم آن را به زرده ها اضافه کنید و هم بزنید . در این مرحله همزن را کنار بگذارید و با چنگال شروع به مخلوط کردن کنید. بهتر است آرد را طی چند مرحله اضافه کنید و مخلوط را در یک جهت هم بزنید.حالا مغز گردو های خرد شده را هم اضافه کنید و در مرحله آخر کار سفیده ها را به مایه کیک اضافه کنید و مخلوط را خیلی کم هم بزنید فقط در حدی که مواد با هم مخلوط شوند. چون اگر زیاد مخلوط کنید پف کیک می خوابد.

مایه کیک آماده است. کف قالب مخصوص کیک را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید. حالا قالب را داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (یا 350 درجه فارنهایت) برای مدت 45 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

بعد از این مدت برای اطمینان از اینکه کیک پخته است یک خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال نچسبیده بود یعنی کیک پخته است.

در آخر هم روی کیک را با سس شکلات و مغز گردو به سلیقه خودتان تزئین کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : یک شنبه 6 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه رنگینک خرما

رنگینک ، رنگینک خرما ، طرز تهیه رنگینک خرما

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه رنگینک خرما را برایتان آموزش دهیم . رنگینک یک دسر خوشمزه است که همه مواد تشکیل دهندش مقوی و سرشار از انرژی است. پس می تونید این دسر رو برای افطار و یا سحر در ماه رمضان تهیه کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه رنگینک خرما
خرما به مقدار لازم
آرد الک شده 200 گرم (تقریبا 2 پیمانه سرخالی)
کره 200 گرم
پودر دارچین 1 قاشق چای خوری
پودر هل نصف قاشق چای خوری
مغز گردو مقداری
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزئین به مقدار لازم

 

طرز تهیه رنگینک خرما

مراحل تهیه رنگینک خرما به این صورت است که شما ابتدا باید در تابه ای کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود . سپس آرد الک شده را اضافه کنید و تفت دهید تا آرد طلایی شود . مرتب آرد را با قاشق چوبی هم بزنید تا نسوزد.

سپس پودر دارچین و پودر هل را به آرد اضافه کنید و بعد از 3 دقیقه حرارت را خاموش کنید.اگر آرد را 2 مرتبه الک کنید دیگر گلوله گلوله نمی شود.

هسته خرما ها را در بیاورید و داخل آن ها مغز گردو بگذارید. یک ظرف مستطیلی شکل و لبه دار انتخاب کنید و نصفی از مخلوط آردی که سرخ کرده بودید را داخل ظرف بریزید و رویش را به ترتیب خرما بگذارید و کمی پودر نارگیل یا پسته روی خرما ها بپاشید. در مرحله آخر هم دوباره مخلوط آرد را در ظرف بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا همه مواد به هم چسبیده شوند.

ظرف را برای مدت 2 ساعت داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. برای سرو رنگینک را با چاقو به شکل لوزی برش دهید و رویش را با پودر پسته یا پودر نارگیل تزئین کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : شنبه 5 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه شامی کباب

شامی ، شامی کباب ، طرز تهیه شامی کباب

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه شامی کباب را برایتان آموزش دهیم. شامی کباب از انواع غذاهایی است که همه با آن آشنایی کامل دارند و طعم و مزه اش را همه دوست دارند و خیلی هم سریع آماده می شود . این شامی خوشمزه را به عنوان یک وعده غذایی کامل می شود در نظر گرفت و هم می توان آن را همراه با یک غذای دیگر در مهمانی ها تهیه کنید و با برنج سرو کنید .مواد اصلی این شامی گوشت و پیاز است . بعضی ها در طرز تهیه شامی کباب از 1 عدد تخم مرغ و یا 1 عدد سیب زمینی پخته شده هم استفاده می کنند که انجام این کار کاملا سلیقه ای هست.

اگر از تخم مرغ استفاده کنید مطمئن خواهید بود که شامی از هم باز نمی شود و مواد چسبندگی دارند. می توانید از 1 حبه سیر یا یک سبزی معطر هم در این غذا استفاده کنید.با این مقدار مواد برای 5 نفر می توانید شامی کباب تهیه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه شامی کباب
گوشت چرخ کرده  نیم کیلوگرم
پیاز 1 عدد
آرد نخودچی  200 گرم
تخم مرغ 1 عدد (در صورت تمایل)
سیب زمینی پخته شده 1 عدد (در صورت تمایل)
نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه ، پودر سیر به میزان لازم

 

طرز تهیه شامی کباب

مراحل تهیه شامی کباب به این صورت است که ابتدا گوشت چرخ کرده را در ظرفی بریزید و پیاز را روی گوشت رنده کنید. بعد از اینکه پیاز را رنده کردید مخلوط را با پشت قاشق فشار دهید تا آب پیاز گرفته شود. حالا آرد نخودچی و همه ادویه ها را اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن مواد بکنید تا چسبندگی پیدا کنید. اگر می خواهید از تخم مرغ و سیب زمینی پخته شده و رنده شده استفاده کنید در این مرحله اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

مایه شامی آماده است اگر فرصت کافی دارید آن را برای 1 ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد سرخ کنید.

برای سرخ کردن اندازه یک نارنگی از مایه شامی را با دست بردارید و کف دست پهن کنید و به آن فرم دهید و در روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند.می توانید از قالب های مخصوص استفاده کنید تا شامی ها مدل دار سرخ شوند.

بعد از اینکه دو طرف شامی را سرخ کردید آن را در ظرف مخصوص بگذارید و با گوجه و خیارشور تزیین کنید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدیه
تاریخ : پنج شنبه 3 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه خورش قورمه سبزی

قورمه سبزی ، خورش قورمه سبزی ، طرز تهیه خورش قورمه سبزی

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه خورش قورمه سبزی را برایتان آموزش دهیم. همه می دانیم که قورمه سبزی یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی هست که طرفداران زیادی هم داره.اما درست کردن این غذا یک سری فوت و فن و نکته داره که باید رعایت بشه تا قورمه سبزی خوشمزه و پر روغن بشه و حسابی جا بیفته.

با این مقدار مواد لازم برای 4 یا 5 نفر می توانید این خورش را تهیه کنید.سبزی خورشتی شامل این موارد می شود : شامل تره، جعفری، کمی برگ چغندر یا اسفناج (در صورت تمایل )، گیشنیز، شنبلیله

 

مواد لازم برای تهیه خورش قورمه سبزی
گوشت خورشتی 400 گرم
سبزی خورشتی نیم کیلو گرم
پیاز 1 عدد
لوبیا چیتی 200 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
لیمو عمانی 2 عدد
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه خورش قورمه سبزی

برای تهیه قورمه سبزی ابتدا باید سبزی ها را آماده کنید و آنها را خیلی ریز و ساطوری خرد کنید. هرچی سبزی خورش ریزتر باشد خورش بهتر جا میفتد و ظاهر بهتری هم دارد . لوبیا چیتی را هم از چند ساعت قبل در آب بخیسانید تا هم نفخش گرفته شود و هم زمان زودتری پخته شود.

پیاز را خیلی ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شود . اگر می خواهید خورشتتان روغن زیادی پس دهد و خوشمزه شود در ریختن روغن دست و دلباز باشید. وقتی که پیاز سرخ شد گوشت و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت بپزد و تغییر رنگ دهد. حالا نوبت اضافه کردن سبزی است . بعد از اینکه سبزی را به مواد اضافه کردید خوب تفت دهید تا سبزی سرخ شود و رنگش سبزه تیره شود.

اگر به روغن احتیاج بود کمی روغن اضافه کنید و تفت دهید . سرخ کردن زیاد سبزی ها باعث میشه خورش شما خوشمزه تر شود. وقتی سبزی حسابی سرخ شد لوبیا چیتی و نمک و فلفل و رب گوجه را اضافه کنید و به مقدار کافی آب روی خورش بریزید.

حرارت را ابتدا زیاد کنید تا خورش بجوشد و بعد از یک ربع جوشیدن حرارت را خیلی کم کنید تا با حرارت ملایم بپزد و خوب جا بیفتد. 1 ساعت قبل از اینکه خورش را بخواهید سرو کنید لیمو عمانی ها را بشورید و با چاقو چند سوراخش رویش ایجاد کنید و داخل خورش بیندازید.

برای گرفتن تلخی لیمو آن را برای یک ربع داخل آب بخیسانید.

من در داخل قورمه سبزی از 2 حبه سبر هم استفاده می کنم و آن ها را از وسط نصف می کنم و داخل خورش میندازم و در پایان پخت آن ها را از خورش بیرون می آورم شما هم می توانید استفاده از سیر را تجربه کنید.

[divider]

مطالب پیشنهادی : • طرز تهیه خورش فسنجان  • طرز تهیه خورش بامیه

تعداد بازدید از این مطلب: 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : پنج شنبه 3 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه مرغ ذغالی

مرغ ذغالی ، سس مرغ ذغالی ، طرز تهیه مرغ ذغالی ، lvy byhgd

مرغ ذغالی یک غذای متفاوت و جدیدی هست که اگه یکبار امتحانش کنید درست کردنش رو به همه پیشنهاد می کنید. این غذا واقعا طعم مرغ کبابی رو می دهد و سس مخصوص به خودش رو داره که با سس مایونز تهیه می شود. طرز تهیه اش هم خیلی سخت نیست و موادش هم همیشه در دسترسه.می تونید از هویج و فلفل دلمه ای و یا هر مواد دیگری که دوست دارید مثل قارچ ، سیب زمینی ، بامیه و ..... در ترکیب این غذا استفاده کنید. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه مرغ ذغالی را برایتان آموزش دهیم.

با این مقدار موادی که در اینجا می گوییم برای 2 نفر می توانید این مرغ را درست کنید اگر برای تعداد بیشتری می خواهید تهیه کنید تعداد تکه های مرغ را به تعداد نفرات بریزید.

مواد لازم برای تهیه مرغ ذغالی
تکه های مرغ (ران یا سینه) 2 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 2 حبه
سس مایونز 3 قاشق غذا خوری
آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذا خوری
ذغال 3 تکه بزرگ
آب 2 لیوان
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

 

طرز تهیه مرغ ذغالی

مراحل تهیه مرغ ذغالی به این صورت است که شما اول مرغ را باید مزه دار کنید تا بویش گرفته شود. انجام این مرحله لازم نیست و اگر وقت کافی ندارید می توانید این مرحله را حذف کنید ولی اگر فرصت دارید این مرحله را انجام دهید چون در کیفیت غذا تاثیر می گذارد.

1 عدد از پیازها را حلقه حلقه کنید و به همراه 1 قاشق غذا خوری آبلیمو و نمک و ادویه روی مرغ ها بریزید و آن را برای 1 ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه دار شوند.

بعد از این مدت مرغ ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند. 1 عدد پیاز باقی مانده را خیلی ریز خرد کنید و با روغن تفت دهید تا سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ باز کند. حالا مرغ ها را روی پیاز بچینید و مقداری آب داخل ظرف بریزید و درب تابه را بگذارید تا مرغ پخته شود.

برای تهیه سس مرغ داخل کاسه ای سس مایونز و آبلیمو و زعفران و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. حالا این سس را روی مرغ بریزید و حرارت را کم کنید تا سس غلیظ شود. توجه کنید که مقدار سس باید در آخر نصف شود و خیلی غلیظ باشد.

تا اینجا مراحل پخت مرغ را گفتیم و در مرحله آخر باید ذغال را روی مرغ ها بگذارید به صورت زیر :

ذغال ها را با حرارت روشن کنید و بگذارید روی حرارت بماند تا خوب سرخ شوند. در یک کاسه فلزی (یا استیل) کوچک مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. وقتی داغ شد کاسه را درون قابلمه روی مرغ ها بگذارید و ذغال های سرخ شده را داخل کاسه روغن بیندازید و سریع درب قابلمه را بگذارید. دود ذغال باعث می شود تا مرغ طعم کبابی بگیرد.

این مرحله ذغال روشن کردن خیلی مهم هست و حتما ذغال ها باید خوب سرخ شوند و داخل روغن داغ انداخته شوند تا مرغ طعم کبابی بگیرد.

حدود 5 دقیقه بعد قابلمه مرغ را از روی حرارت بردارید و غذا را نوش جان کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 28
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدیه
تاریخ : چهار شنبه 2 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه توپک مرغ پنیری

توپک مرغ ، توپک مرغ پنیری ، طرز تهیه توپک مرغ پنیری

توپک مرغ پنیری غذایی که مورد علاقه بچه ها و بزرگتر ها است. خیلی هم درست کردنش آسونه و به مواد زیادی هم احتیاج نداره و می تونید برای عصرونه یا شام درستش کنید. فقط باید از سینه مرغ چرخ کرده استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید از مقداری فلفل دلمه ای رنده شده هم در ترکیب گوشت استفاده کنید. با سایت رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه توپک مرغ پنیری را برایتان آموزش دهیم.

 مواد لازم برای تهیه توپک مرغ پنیری
سینه مرغ چرخ کرده 1  عدد
جعفری خرد شده 2 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا 200 گرم
پیاز رنده شده 1 عدد
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه توپک مرغ پنیری

مراحل تهیه توپک مرغ پنیری به این صورت است که ابتدا شما باید مرغ چرخ شده را در ظرفی بریزید سپس پیاز رنده شده را روی مرغ بریزید و مخلوط کنید. با پشت قاشق کمی مخلوط مرغ و پیاز را فشار دهید تا کاملا آب پیاز گرفته شود.

نمک و فلفل و ادویه ها را به گوشت اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن مخلوط کنید. حالا به اندازه یک نارنگی از مواد را بردارید و کف دستتان پهن کنید و اندازه نصف قاشق پنیر پیتزا روی گوشت بریزید. حالا به دست سعی کنید تا مرغ را روی پنیر پیتزا قرار دهید و توپک ها را ببندید . در این مرحله مواظب باشید تا پنیر پیتزا کاملا وسط گوشت پنهان شود وگرنه در حین سرخ کردن ، پنیر آب می شود و به بیرون می ریزد و ظاهر غذا خراب می شود.

حالا توپک مرغ پنیری را برای مدت 10 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.تابه ای را روی حرارت بگذارید و داخل آن روغن بریزید تا روغن داغ شود. وقتی حسابی داغ شد توپک ها را داخل تابه سرخ کنید طوری که همه جای توپک ها سرخ و طلایی شوند.

این توپک های خوشمزه را در بشقابی بچینید و با سس کچاپ آن را تزیین کنید و نوش جان بفرمایید.

تعداد بازدید از این مطلب: 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدیه
تاریخ : چهار شنبه 2 خرداد 1397
نظرات

طرز تهیه سالاد کلم سفید

سالاد کلم سفید ، سالاد کلم سفید و ذرت ، طرز تهیه سالاد کلم سفید

با رز سرخ همراه باشید تا طرز تهیه سالاد کلم سفید را برایتان آموزش دهیم.سالاد کلم سفید طعم فوق العاده ای دارد و به همین خاطر است که طرفداران زیادی هم دارد.اگر به منوهای رستوران ها نگاه کنید متوجه می شوید که سالاد کلم سفید پایه ثابت تمام منو ها هست. این سالاد از کلم سفید و کشمش و هویج و سس مایونز تشکیل شده است و بسته به ذائقه تان می توانید مواد دیگری مثل جعفری خرد شده ، مغز گردو ، کلم قرمز را هم به ترکیب این سالاد اضافه کنید.حتی می توانید به جای ترکیب سس و ماست از سس های دیگر مخصوص سالاد استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم سفید
کلم سفید 1 عدد
هویج 2 عدد
کشمش پلویی 200 گرم
ذرت  نصف پیمانه
سس مایونز 3 قاشق غذا خوری
ماست 2 قاشق غذا خوری
آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

طرز تهیه سالاد کلم سفید

مراحل تهیه سالاد کلم سفید به این صورت است که شما اول باید کلم سفید را به کمک چاقوی تیز و تخته ساطور به صورت نوارهای خیلی باریک خرد کنید. ریز خرد کردن کلم تاثیر زیادی روی زیبایی سالادتون داره.

بعد از اینکه کلم ها را خرد کردید آن ها را در آب مدتی بخیسانید و چند مرتبه آبکشی کنید تا حسابی تمیز شوند. بگذارید آب کلم ها خشک شود تا آب داخل ظرف سالاد جمع نشود.

وقتی مطمئن شدید کلم ها خشک شدند آنها را درون ظرف مخصوص سالاد بریزید و هویج ها را با رنده درشت روی کلم ها رنده کنید. بعد کشمش و ذرت را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.البته بهتر است کشمش ها را 5 دقیقه داخل آب خیس کنید تا نرم شوند. سالادتان آماده است و حالا باید مشغول کار اصلی یعنی درست کردن سس شویم.

در ظرفی ماست و سس مایونز را بریزید و با چنگال خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس آبلیمو و نمک و فلفل را اضافه کنید و مخلوط کنید.می توانید از 1 قاشق غذاخوری شکر هم بسته به ذائقه تان در سس استفاده کنید.وقتی سس آماده شد آن را روی سالاد بریزید و همه جای سالاد پخش کنید.روی سالاد سلفون بکشید و آن را برای 2 ساعت داخل یخچال بگذارید تا سس به خورد مواد سالاد برود.

تعداد بازدید از این مطلب: 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود